اخبار بین المللی, طب ترمیمی اخبار بین الملل, مهندسی بافت
شماره: 32793
1399/02/25 - 01:32
COVID-19 و نقش مهندسی بافت

مهندسی بافت دارای مجموعه ای از ابزارها و فناوری های منحصربفرد برای ایجاد استراتزی های مهاری، تشخیصی و درمانی است که می توانند نقش مهمی را در پاندمی شایع COVID-19 بازی کنند.

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه ای جدید که در Tissue Engineering Part A به چاپ رسیده است، محققین نکاتی را در ارتباط با مهندسی بافت و COVID-19 متذکر شده اند. الکساندر تاتارا و همکارانش در بیمارستان عمومی ماساچوست(بوستون) در مقاله ای تحت عنوان" The Role of Tissue Engineering in COVID-19 and Future Viral Outbreaks " روی نقاط قوت مهندسی بافت در ارتباط با این بحران تاکید کردند: بکار بردن اصول مهندسی برای سیستم های زیستی، همکاری بین زمینه های مختلف و کاربرد سریع فناوری ها از آزمایشگاه تا بالین.

سه زمینه کلیدی مهندسی بافت که می توانند اثر قابل توجهی در مبارزه با COVID-19 داشته باشند شامل مدل های برون تنی بیماری ویروسی برای درک بهتر مکانیسم عفونت و غربالگری درمان های بالقوه؛ سیستم های انتقال دارو برای هدفمندتر شدن درمان  و افزایش دسترس پذیری زیستی؛ و پلت فرم های واکسن با استفاده از زیست مواد برای انتقال واکسن و تقویت پاسخ ایمنی به واکسن. در این مطالعه دکتر تاتارا چشم اندازهای بالینی مورد نیاز در زمینه مهندسی بافت که می توانند به مقابله با پاندمی COVID-19 کمک کنند را برشمرده است.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved